Ce face un cititor înainte de un meci de fotbal?

Ehee, cum să uit treningul meu roșu-albastru dintr-a patraaa, purtat și răspurtat? La un moment dat, îmi rămăsese atât de mic, încât mama a optat să îmi scurteze pantalonii, dacă tot îmi descopereau semnificativ gleznele și o bună parte din gambă, ca să îi pot purta în continuare cu comoditate, pentru că da, doar pe aceia voiam să îi îmbrac (pare-se că îmi purtau noroc) când ne strângeam să ne fugărim secundele, într-un fel mai copilăresc și mai fără griji.

Și acum probabil vă întrebați dacă acest microbism timpuriu mi-a rămas și peste ani; cu onestitate declar că nu, nu am rămas decât cu amintirile jucătorului înrăit de fotbal, care servea acest joc, și altele derivate, atât la mic – dejun, cât și la cină, ba uneori chiar ne hrăneam cu rotațiile mingii și oscilațiile ei dintr-o poartă într-alta şi la masa de prânz, încât ne trecea și de foame și de sete; înclinații ce nu îmi prea demostrau caracterul feminin. Și chiar mă pricepeam cândva la a fenta adversarul! Acum înclin, mai degrabă, se fentez cuvintele care îmi roiesc neobosit prin minte.

Da, greu de crezut, dar și cititorii înrăiți se mai uită din când în când la meciurile de fotbal, mai ales, cele ce se desfășoară în această perioadă, (Campionatul European – UEFA EURO 2016), pentru că acum nu aș abandona lectura vreunei cărți pentru vreun meci local, acest microb evaporându-se odată cu adolescența. Însă cele de la nivel european, mi-au trezit realmente interesul, din simplul motiv că, trăind departe de România, ai tendința să te implici emoțional mai mult pentru victoria țării tale în astfel de împrejurări, chiar și doar uitându-te.

Și cum în această seară România noastră va șuta împotriva Albaniei, iată ce voi face înainte de acest meci de fotbal:

  • Mai citesc câteva pagini înainte de meci! Credeați că sar această etapă? În niciun caz! “Sub semnul lui Dylan”, de Enrique Vila – Matas, mi-a apărut ca o lectură surprinzătoare, de care inițial nu am fost foarte convinsă. Așa că, înainte de meci, mă voi mai pierde un timp între coperțile acestei cărți. Dacă în copilărie numărul orelor petrecute “în drum” (în preajma mingii) era mult mai mare decât numărul orelor de lectură, acum este total invers, citesc mult mai mult decât mă uit la meci (căci de jucat, nu mai este cazul). Drept este că Jules Verne, cândva, m-a reținut de câteva ori în casă, în detrimentul amețirii mingii pe teren.

Hai Romania! Sub semnul lui Dylan

Hai Romania! Sub semnul lui Dylan

  • Apoi îmi pregătesc merindele ce îmi vor însoți emoțiile și starea de meci: îmi pun într-un pahar sucul de soc (făcut în casă), proaspăt scos de la rece, și, bineînțeles, nelipsitele “floricele” de porumb sau popcornul (făcut tot în casă), cât mai mult popcorn; iar prietenii care mi se vor alătura, vor putea servi clasica bere rece sau sucul de soc, în funcție de preferințe.

popcorn

  • Urmând ca, într-un final, să ne așezăm confortabil pe canapea și să spunem în cor: Hai România!

Este bine să știți că Penny vă oferă posibilitatea să vă achiziționați echipamentul de suporter cu până la 70% reducere, dacă acumulați cât mai multe puncte. Pentru a lua parte la această campanie, accesează acest link: http://fotbal.penny.ro. Mult succes!

Perioada campaniei este 20 aprilie – 28 iunie 2016.

Lasă un răspuns

