Hesse pentru dezorientați – Allan Percy

Despre autor:Allan Percy este expert în coaching și în tehnici de îndrumare personală. Actualmente lucrează în calitate de consultant editorial în domeniul formării și dezvoltării umane. Călătorește în toată lumea în căutarea unor noi surse de inspirație pentru cărțile sale. Traduse în numeroase limbi, volumele sale sunt un elogiu lucid adus libertății noastre de a fi în lumea contemporană: Conexiunea cu fericirea (2007), Nietzsche pentru stresați (2009), Oscar Wilde pentru blazați (2011), Kafka pentru deprimați (2012), Scafandrul optimistului (2013).” (sursă)

Hesse_pentru_dezorientati_perspEu am procurat această carte în urma unui concurs, prin care am mai câștigat și “Cartea despre acel tabu care te împiedică să afli cine ești” – Alan Watts și  “Gânduri fără gânditor” (Psihoterapie dintr-o perspectivă buddhistă) – Mark Epstein, cea din urmă urmând a fi parcursă începând de mâine, în drum spre muncă. Mi-am dat seama, în urma experimentului cu lecturi în paralel, că volumele de dezvoltare personală, sau cel puțin, cele de non-ficțiune, se citesc cel mai bine în mijloace de transport public, ori asta pot confirma doar eu? Cu această ocazie, m-aș bucura să îmi spuneți ce tip de carte citiți când călătoriți!

Dar să revenim la “Hesse pentru dezorientați” (66 de lecții de spiritualitate cotidiană cu Hermann Hesse)! Autorul dezvoltă cu povestioare frumos alese, dar și prin citate ale altor autori, “66 de ilustrări ale înțelepciunii hessiene”, mai exact susține prin propria gândire citate culese din scrierile lui Hermann Hesse, care este și unul dintre scriitorii mei favoriți, după cum am mai declarat și într-un articol anterior.

Lectura este una extrem de lejeră, este un fel de relaxare a spiritului, cartea citindu-se extrem de rapid; eu am încercat, însă, să proporționez cele 66 de fragmente pe mai multe zile, în așa fel încât să pot și aprofunda cele citite, scopul mi-a fost, mai degrabă, să percep gândirea unuia dintre scriitorii emblematici ai literaturii germane, și nu acela de a termina cât de repede o carte, pentru a putea trece imediat la alta.

hesse pentru dezorientati

Nu pot afirma, însă, că această carte este doar pentru dezorientați, ci este, mai ales, pentru cei care vor să parcurgă o colecție de ziceri de-ale lui Hermann Hesse, trecute prin filtrul gândirii unui expert în tehnici de îndrumare personală sau “o carte de psihologie cotidiană” (pag. 31), de la care mi-a rămas în gând un frumos început de lecție, în care m-am și regăsit:

“Toată lumea se poate bucura de această terapie individuală extraordinară care este transpunerea propriilor sentimente și emoții pe hârtie.”

Cuvinte cu miros primăvăratic de infinit:

“Dacă observăm un om cu suficientă atenție, vom ști despre el mult mai mult decât știe el însuși” (pag. 55) – fragment din Demian, unul dintre romanele lui Hermann Hesse

“O iubire matură trebuie să însemne că ne ocupăm mai mult de celălalt și ne preocupăm mai puțin de el.” (pag. 101) – gând al autorului

“Singurătatea este egală cu independența, pe care a dorit-o și a cucerit-o de-a lungul anilor. Este rece, o, da! Dar și liniștită, admirabil de liniștită și vastă ca spațiul rece și tăcut în care se rotesc stelele.” (pag. 123) – fragment din Lupul de stepă, un alt roman al scriitorului german

Concluzie: Mie mi-a plăcut această carte cu reflexii din principalele opere ale lui Hermann Hesse, mi-am reamintit astfel plăcerea cu care am citit “Siddhartha”, acum mulți ani. Cu această ocazie, mi-am mai adăugat pe lista de lecturi viitoare și: “Lupul de stepă” și “Demian”, dar și o nuvelă de-a lui Pere Calders, “Deșertul”, pe care autorul o pomenește în lecția 24, aceasta descrie “povestea unui om, care a văzut într-o zi viața fugind de el”. Mi-am mai notat și filmul: Delicte și fărădelegi (Crimes and Misdemeanors) – 1989, pentru a-l viziona cât de curând. Eu vă recomand această carte ca o pauză de la o lectură dificilă!

Detalii:

Titlul original: Hesse para desorientados (2013)

Traducere din limba spaniolă: Anca Irina Ionescu

Anul apariției: 2015

Nr de pagini: 160

Colecția Colibri

Disponibil la Editura HERALD

De același autor:

allan percy

Temă de aprofundat: creativitatea multidirecțională
O părere la “Hesse pentru dezorientați – Allan Percy”

Lasă un răspuns

