Citești mai multe cărți în paralel?

Am pus în practică luna aceasta ceva în care nu am crezut cu desăvârșire inițial. Experimentul însă a dat roade bogate și mă bucur tare mult că am reușit să citesc în paralel două cărți, ba chiar voiam să încep să o citesc și pe a treia, dar mi-am zis să complic lucrurile pas cu pas. În viitorul apropriat voi încerca, însă, să parcurg alternant trei cărți. Sper să fiu la fel de mulțumită de rezultat!

Poate acum unii spun: „Dar ce e așa mare lucru să citești mai multe cărți în paralel?”. Eii, dragilor, să știți că și această practică presupune un oareșce angajament şi o oarecare responsabilitate. Sunt cititori care nu preferă această metodă. Mai mult decât atât, trebuie să știi cum să îți alegi cărțile, ce combinații și permutări să faci. Există, de asemenea, riscul să te atașezi mai mult de un volum, iar pe celălalt să îl uiți pe noptieră și să îl lași baltă.

Ca să o zic pe aia dreaptă, cum nu prea credeam că voi putea termina ambele cărți la termen, pentru că am fost întotdeauna vehementă în ceea ce privește lectura unei singure cărți (credeam că doar așa o pot trăi complet), mi-am ales două cărți la întâmplare. Tot avansând în lectură, mi-am dat seama că nu puteam face alegeri mai bune. Atât de potrivit s-au întrepătruns paginile celor două cărți!

lecturi in paralel

O carte am parcurs în drum spre muncă, una am preferat să o citesc în tihnă, seara acasă. Dacă una mi-a exemplificat cum pot să fiu fericită întotdeauna, mai exact mi-a oferit sugestii cum aș putea să mă autoeduc pentru a avea un echilibru în viața mea, cealaltă mi-a arătat cruda față a realității și o fericire imperfectă. Dar mai multe despre cele două volume voi vorbi separat, în recenziile ce urmează.

Ce îți recomand eu dacă vrei să experimentezi și tu lectura mai multor cărți în paralel:

  • Alege cărți care nu au niciun punct comun, o carte cu tentă psihologică, practică, și una de ficțiune, o carte din categoria Memorii/Jurnale, deci de non-ficțiune, și un roman sau o serie de povestiri, de exemplu. În acest fel nu te vei plictisi, iar când vei schimba registrul vei vedea că dorința de a citi persistă, ba chiar se amplifică.
  • Lasă lecturile greoaie pentru momentele de tihnă, și nu pentru navetă, astfel te vei putea concentra în totalitate asupra cărții mai dificile, când vei avea mai multă liniște în jurul tău. Povestirile ar putea fi o idee bună pentru drum.
  • Pune-ți cărțile în așa fel încât să nu uiți de ele; de exemplu, eu am avut tot timpul în geantă cartea pe care o citeam doar în autobuz/tren, iar pe cealaltă am lăsat-o tot timpul pe noptieră. Țin să punctez că nu am amestecat nicicând lecturile!
  • Fă-ți din acest experiment un obicei și sunt convinsă că îți va prinde bine, nu doar prin simplul fapt că vei putea citi mai mult.

Asta este ceea ce am învățat eu din acest experiment. Știu că de acum înainte voi putea să îmi organizez mai riguros lecturiel, dar și mai plăcut, astfel încât lectura să se transforme într-o simbioză perfectă între ceea ce citesc și ceea ce sunt în fiecare clipă.

Voi preferați să citiți mai multe cărți în paralel?

Iată ce voi citi săptămâna viitoare:

lecturi in paralel

 

11 păreri la “Citești mai multe cărți în paralel?”

  1. Citind randurile tale, ma gandeam ca fiecare capitol din viata este o carte in sine. Astfel putem interpreta viata ca pe o perpetua lectura in paralel a mai multor carti. Asta e doar un gand.
    Stiai ca pe Dunia.ro este promovata campania Poarta o carte (#poartaocarte)?
    Felicitari pentru reusita!
    Raspuns la intrebare: in ultima vreme nu am citit carti in paralel.

    Apreciat de 1 persoană

      1. Multumesc la randu-mi!
        In ultima vreme am avut vreo trei carti incepute, dar lipsa de interes la un moment dat pentru una sau alta, m-au facut sa le abandonez. Totusi, am reusit sa ma mobilizez si le-am finalizat.
        A fost o vreme in care citeam trei carti in paralel, dar nu atat de riguros planificat ca tine! Citeam dintr-una sau din alta in functie de dispozitie. Stiam pentru fiecare dintre ele la ce pagina trebuie sa deschid, fara sa utilizez semne de carte… Eh, alte vremuri! 🙂
        Revenind la campania Poarta o carte, se pare ca pe FB circula acel hashtag al Paulei (Dunia), dar cum eu nu am cont FB, nu pot confirma decat prin prisma informatiilor primite via Dunia.ro.

        Apreciază

  2. Cred că am dus la extrem cititul în paralel. Am o carte de citit aplicat și concentrat (asta merge cel mai greu), o carte pentru serviciu, am cel puțin o carte în mașină și o carte de buzunar… în buzunar. Uneori ajung la saturație și opresc totul și citesc într-o seară un „divertisment”, vorba lui Graham Greene. Pentru a relua totul. Apoi intru într-o criză ”băi citesc de trei luni la cartea asta!” și fac o noapte albă…

    Apreciat de 1 persoană

    1. Deci lectura în paralel trebuie sa aibă o anumita rânduiala ca sa funcționeze ;). Mulțumesc frumos pentru feed-back! Eu ma limitez la doua volume de lectură momentan, dar mă gândeam pe viitor la o a 3 a ca la o escapadă (cum e cea de filosofie în cazul tau), pentru când mintea are chef de altceva, de ceva aparte. Lectură plăcută!

      Apreciat de 1 persoană

Lasă un răspuns

