Cărți câștigate la concursuri (2015)

Există o gamă variată de a procura cărți gratuite – Diana Solomon a povestit frumos și complet într-un articol (format din două părți: Part I, respectiv Part II) la ea pe pagină, pesemne din mai multă cunoștință de cauză -, dar metoda care mă încântă pe mine cel mai mult este participarea la concursuri de cărți, organizate de alte bloguri culturale sau de edituri. Anul trecut am participat la numeroase trageri la sorți, însă nu am câștigat decât concursurile la care am trimis texte pe o anumită temă, în funcție de cerință. Și poate așa e cel mai onest mod de a câștiga, prin forțele proprii!

carti castigate la concursuri 2015

Anul trecut am strâns un număr de 12 cărți câștigate, pe unele le-am parcurs, altele sunt încă pe lista de așteptare. Așadar:

În luna ianuarie am participat la primul meu concurs de carte, pe BiblioTerapie (stroke.ro), la care am câștigat 3 cărți: Datoria de a ezita – B.Elvin, o carte care mi-a plăcut enorm, am spus la momentul respectiv că scriitura autorului este impecabilă, perfectă, și încă îmi susțin opinia; mai multe despre această autobiografie puteți citi într-un articol separat, Excepționalii – Malcolm Gladwell și Rănile memoriei (Nucșoara și rezistența dintre munți) – Aurora Liiceanu.

În martie am avut oportunitatea să câștig: Mintea. Scurtă introducere în filosofia minții – John R. Searle, concursul a fost organizat de blogul, Cărți și călătorii, volum despre care am scris câte ceva aici. Mai apoi, am câștigat Pipa domnului Horipundo – Teo Spătaru, prin intermediul paginii GoodRead.ro, ulterior revenind pe site și cu o recenzie a acestei cărți.

Eugen-CadaruPe undeva prin aprilie am câștigat un concurs organizat de bookblog.ro, ca rezultat este: A opta zi e-n fiecare noapte – Eugen Cadaru, o carte de-a dreptul magică, o carte pe care aș recomanda-o oricând și oricui, fără să stau prea mult pe gânduri. Sunt foarte bucuroasă că am avut ocazia să câștig acest concurs, altfel nu știu cum aș fi putut auzi de realismul magic, atât de profund, totodată atât de comprehensibil.

Luna iunie mi-a adus Constelația fenomenelor vitale – Anthony Marra, volum de care sunt foarte curioasă, sper să reușesc să o citesc cât mai curând. Cartea a fost câștigată la un concurs organizat de RFI România.

constelatia-fenomenelor-vitale_1_fullsize

Ultimul set de cărți câștigate s-a întâmplat în ultima parte a anului, un alt concurs organizat de GoodRead.ro, în colaborare cu Editura All, pentru care a trebuit să redactăm un articol intitulat Strada Ficțiunii, rezultând 5 cărți, de care sunt foarte entuziasmată, și anume: Pentru toată viața – Marcus Clarke, Vedere spre paradis – Ingvar Ambjørnsen (lectura mea actuală), Kamceatka – Marcelo Figueras (o carte cu miros ludic, plină de hazul copilăriei, profundă și interesantă însă, căreia nu demult i-am scris și recenzia), Sub semnul lui Dylan – Enrique Vila-Matas și Recolta – Jim Crace.

În concluzie, dacă sunteți la început de drum cu un blog de carte, la fel ca mine, vă sfătuiesc cu mare drag să participați la cât mai multe concursuri livrești, deoarece acestea vă pot aduce lecturi viitoare interesante, de care nu v-ați putea împiedica altfel, poate. Și oricum cărțile sunt cele mai frumoase cadouri pe care le poate primi un om! Așa e? Și dacă mai punem la socoteală și experiența rezultantă sau provocările ce ne antrenează imaginația…

Mulțumesc mare tuturor celor care mi-au considerat demne răspunsurile câștigătoare!

Voi ce cărți interesante ați descoperit prin intermediul concursurilor?

16 păreri la “Cărți câștigate la concursuri (2015)”

  1. Felicitari atat pentru premii, cat si pentru articol!
    La un moment dat, am fost atat de entuziasmat de o carte, incat am scris un articol pe blog. O recenzie. Pentru aceasta recenzie (singura mea aventura de aceasta anvergura) am primit un cod de reducere pentru comenzile online la o anumita editura (evident cea care editase cartea). Cum codul nu a functionat, am lasat-o balta. Multumirea cea mare e ca recenzia a fost preluata pe Google Books! Iar eu am mai facut un pas si am tradus-o in engleza! 🙂
    Acum citesc (fara legatura cu concursurile) Jonathan Livingston Seagull http://www.jonathanlivingstonseagull.com/
    scrisa de Richard Bach, cu fotografii de Russell Munson ( 😉 da, este o carte cu poze!).
    PS a obisnuisem cu celalalt avatar! 🙂 Acesta este mai… cult!

    Apreciat de 1 persoană

      1. Placerea este de partea mea! 🙂
        Am cautat articolul de pe blog si am constatat ca denumirea de „recenzie” este un cuvant prea mare pentru cele cateva randuri! Daca ma straduiesc putin, din comentariul acesta si cel de mai sus obtin mai multe randuri decat in postarea la care fac referire! Iata link-ul:
        http://noctambulul.blogspot.ro/2011/07/shangri-la-crucea-de-sub-antarctica.html
        Constat ca Editura Nemira nu o mai are in oferta, asa ca imaginea copertii a disparut, iar link-ul aferent duce catre o pagina de eroare 404.
        Totusi, pagina de pe Google Books este disponibila in continuare:
        https://goo.gl/fGl3cn
        Deja m-am laudat prea mult! (Dar m-ai prins cu chef de vorba!) 😉

        Apreciat de 1 persoană

    1. Mulțumesc de recomandare! Am încercat în liceu Un veac de singurătate, dar cu toată celebritatea acesteia, nu am reușit să mă potrivesc cu Marquez la momentul respectiv, drept e că asta se întâmpla la liceu, printr-a 9 a. Mai apoi am rămas cu această concepție: că Marquez nu e pentru mine :)). O să mă gândesc la un compromis!

      Apreciat de 1 persoană

      1. Asa am zis si eu…Dar i-am dat o sansa romanului „Dragoste in vremea holerei” (doar pentru ca am primit-o cadou). La inceput nu a fost cine stie ce, dar mai apoi nu m-am desprins de carte cu zilele. (nu iti recomand insa filmul, un esec din punctul meu de vedere)

        Apreciat de 1 persoană

      2. Nu țin minte să fi văzut vreun film făcut după vreo carte, care să fie mai interesant decât însăși.. Prefer cărțile întotdeauna :)! Mulțumesc, Diana! Voi ține cont data viitoare când comand cărți de arhicunoscuta „Dragoste în vremea holerei”. Poate ar fi timpul să nu mai „fug” de Marquez! :))

        Apreciat de 1 persoană

      3. Ai incercat comparatia carte – film The English Patient (Pacientul englez)? Este una din exceptiile care intaresc regula.
        Interpretarea actorilor este impecabila: Ralph Fiennes, Juliette Binoche, Kristin Scott Thomas, Colin Firth, Willem Dafoe, Naveen Andrews.
        Nota de pe Roger Ebert este 4/4.
        Regia: Anthony Minghella

        Apreciat de 1 persoană

Lasă un răspuns

