Foișor GREEN. SuperBlog 2015 (15).

Întotdeauna mi-a plăcut ideea de Green, atât în ceea ce privește design-ul interior/exterior, cât și stilul de viață (alimentație, atitudine, înclinații, alegeri), deoarece consider că Natura ne-a oferit prea mult din sine, ca noi să îi călcăm omenia în picioare. Întotdeauna am promovat ideea de reutilizare și reciclare, dar mai mult de când pe frunte și în gând stă scrisă specializarea mea, și anume Energii Regenerabile. Consider că se pot crea atâtea obiecte inovative, deloc rudimentare, ba chiar se pot obține lucruri extrem de interesante din cele vechi, îmbătrânite, cu un strop de imaginație și un ocean întreg de dragoste pentru Natură, și de ce nu, și o dorință aprigă de a ieși din tiparul clasic: acela de a-ți cumpăra obiectele de-a gata, ci mai degrabă de a ți le face cu propriile mâini. Dar nu aș vrea să intru în detalii nesfârșite, cel mai probabil voi aloca un articol separat acestei teme, de care eu sunt fascinată.

reuse-your-content
(sursă)

Și acum revin la ce voiam să vă povestesc inițial.

Am aflat foarte târziu de moștenirea pe care mi-au lăsat-o ai mei dragi bunici, căsuța lor de la țară, locul în care îmi petreceam cu bucurie curată vacanțele de vară, locul în care copilăria mea a gustat din gustul dulce al nemuririi, locul unde mi-au fost insuflate cele mai importante valori, bunicul meu având grijă ca în lutul meu fraged să se prindă rădăcini infinite de cunoaștere și conștientizare a paradigmei de a fi om. Deși mă uitam strâmb la fața lui blândă, deși povețele lui păreau venite din NemuriTerra, am înțeles într-un final că el a contribuit semnificativ la omul care sunt astăzi.

Exact acum o lună m-am trezit cu un plic suspect în cutia poștală. L-am deschis gânditoare, ochii-mi mari căscându-se și mai mari la vederea actelor de proprietate ale casei bunicilor. Cum? De ce? Am tăcut și am acceptat. Știam sigur că este mâna bunicului în această întâmplare. În aceeași zi, am și sunat directorul firmei la care lucram să îmi anunț demisia.

Iată-mă așadar după o săptămână, lăsându-mi țara gazdă, Suedia, în urmă pentru un an de zile de petrecut acasă. Gândurile dense din ultima lună, îndreptate spre casa părintească, spre casa bunicilor lăsată în paragină, au avut deci un fundament. Ce bucurie am simțit când mi-am văzut locul natal, bucurie ce s-a transformat în tristețe translucidă la vederea casei bunicilor, care de abia se mai vedea după verdeața crescută excesiv. Am oftat la vederea lalelelor bunicii întrezărite de-abia printre buruieni. Numai floarea – soarelui vestejită stătea țanțosă lângă scările de la intrare, drept este că nu s-a prea priceput să păzească locuința de trecerea timpului. Prea aducea săraca a pustietate.

— Nu-i nimic, îmi zic ștergându-mi lacrimile ce voiau necontenit să îmi brăzdeze obrazul. De aceea sunt eu aici cu gânduri strașnice de renovare!

02_window_glass
(sursă)

Zis și făcut! Lucrările de renovare au început, câteva zile mai târziu, cu schimbarea geamurilor învechite, prin care trecea cu ușurință vântul. Acestea au fost înlocuite cu altele moderne, tot din lemn, pentru a nu schimba aspectul rustic al căsuței, dar cu o izolație termică ridicată. Și cum nu voiam să arunc geamurile vechi, am decis să le reutilizez într-un foișor green. De mică am visat la o căsuță de scris și de parcurs cărți, unde să îmi pot bea diminețile ceaiul, în care să mă retrag pentru a fi doar eu cu mine însămi. Ca să ajung însă la locul imaginat al amplasării, a trebuit înainte de toate să elimin buruiana ce a crescut în bună voie împrejurul casei. Nici nu mi-a fost greu să aleg, mașinile electrice Makita, de pe site-ul celor de la GTools, un loc plin ochi cu scule electrice de tot felul (cositoare cu motor, drujbe, motofierastraie, etc), au constituit o alegere mai mult decât înțeleaptă.

Mașinile de tuns (mașina de tuns iarbă și mașina de tuns gardul viu) m-au ajutat cu îndârjire să curăț curtea de surplusul de verdeață, să o transform într-o pajiște în miniatură, ca cele pe care m-am plimbat de mână cu bunicul de atâtea ori acum câteva decenii. Gardul viu din spatele foișorului a fost aranjat riguros, conferind intimitate și familiaritate locului. Curtea din fața căsuței, respectiv curtea posterioară au fost curățate complet, inclusiv buruiana de pe lângă gardurile vecine, datorită accesibilității mașinii de tuns iarbă. Așadar, zona a fost aerisită, apucându-mă a doua zi, odată cu ivirea soarelui, să îmi construiesc foișorul, exact așa cum l-am visat, construit din ferestrele casei bunicilor.

Zgomote de mașină de găurit și înșurubat, achiziționate tot de la GTools, se auzeau surd pe fundalul primăverii, foișorul meu green se întrezărea pe drumul realizării. După o muncă de o zi întreagă, iată-mă în interiorul lui. Așezată în centru, am început a vizualiza obiectele decorative ce urmau să își găsească locul.

Măsuța pe care tăia bunica zarzavatul pentru zacuscă în spate, în colțul din dreapta, va fi vopsită într-un verde deschis, cald, și transformată în masă de scris. Lângă măsuța va fi așezată lada plină cu romanele de dragoste ale bunicii, recondiționată și ea, care poate fi folosită pe post de bancă cu două locuri. Pe peretele din stânga vor fi așezate talere pentru verdețuri: pătrunjel, busuioc, cimbru, etc, ce vor crește în ghivece din sticlă reutilizată. Pe peretele din dreapta, mai înspre ieșire, vor fi puse două rafturi scurte, pe cel de jos vor fi așezate cărțile ce se așteaptă parcurse de atâta vreme, iar pe cel de sus vor fi așezate candele din borcane de zacuscă reutilizate. Sub acestea, balansoarul bunicii își va scrie în continuare povestea magică. Pe peretele din spate, în spațiile dintre rame vor fi lipite fotografii, ca să nu mă simt nicicând singură acolo. În rest, pe pardoseala din lemn reutilizat vor fi așezate ici-colo ghivece colorate cu orhidee, iar afară, la intrare, măsuța roșie de ceai a bunicii.

LucyMarrGlassHouse2
O imagine aproximativă a ce mi-am imaginat eu. (sursă)

Eu îl văd deja, îi ating pulsul amintirilor ce urmează să se depene, cu un ceai de mentă alături, cu o carte în mâini, cu o primăvară călduroasă afară și mult dor. Îl vedeți și voi, așa-i?

Poate m-aș fi gândit mult mai târziu la foișorul meu green, dacă SuperBlog prin proba nr. 15  și GTools nu ne-ar fi provocat la născocit și meșterit! Așadar, mulțumesc!

Lasă un răspuns

