„Scrisorar” cu brânză pufoasă. SuperBlog 2015 (11).

În vacanța trecută de vară mi-am petrecut o săptămână la țară, la bunici. Și cum aveam de gând să îmi fac oficială pasiunea pentru scris, și anume să îmi inaugurez propriul meu blog, un blog de carte și de poveste, am hotărât să merg în podul casei bunicilor să mă uit după cărțile străbunicului, uitate într-un colț, prăfuite și fără viitor. Mare le-a fost zâmbetul, când după atâta amar de vreme, s-a hotărât cineva să le resusciteze, să se mai simtă deschise de cititori, măcar o dată.

Am petrecut atunci o bună parte din după – amiază în acel colț magic, rupt din tinerețea străbunicului meu, de la care am moștenit dragostea de carte. Lada veche, doldora de cărți, mi-a apărut ca o comoară din adâncuri. După ce am scos aproape toate cărțile vechi la lumină, mi s-a reflectat în ochi o legătură de plicuri vechi, ponosite.

Le-am eliberat de sub apăsarea nodului gros și am lăsat să abunde aerul în care strălucea leneș colbul, scrisorile de dragoste ale stră-stăbunicului, șirul epistolar de douăzeci de scrisori uitate de timp către Lady Tonia de Aragon, curtezană a nobilului Romulus probabil, după cum am citit pe internet, scrisori ce nu au fost trimise niciodată. Zâmbetul mi s-a transformat brusc într-o expresie de amărăciune. Am deschis o scrisoare la întâmplare și am citit:

scrisoare de dragoste 1

Înghit în sec. Pe chipul înmărmurit, îmi aleargă în voie umbrele tristeții vechi de peste  o sută de ani. Stau o clipă și privesc în gol. După un timp de oftat, iau un alt plic și citesc:

scrisoare de dragoste 2

Un zâmbet mi-a apărut neașteptat pe buze și mă aud spunând, surprinsă de descoperirea făcută:

— Aaa, deci plăcerea asta a mea nebună de a mânca numai brânză de acolo se trage! Deci antecedentele atestă asta! E tradiție!

Prinsă  în mrejele trecutului, tot mai curioasă, iau un alt plic să citesc mai departe, poate stră-străbunicul meu și-a declarat dragostea și a primit în revers o scrisoare de la Lady Tonia de Aragon. Poate i-a împărtășit și ea o dragoste imensă!

scrisoare de dragoste

— Daaa, și stră- străbunicul meu a fost fan brânză! Asta da descoperire! Dar până la urmă, cine n-ar fi?! Hm, de la asta i s-a tras toată dragostea lui mare!

P.S. Acesta este un articol scris pentru proba nr. 11 – SuperBlog 2015 – al cărei sponsor este Delaco Distribution SA.

4 păreri la “„Scrisorar” cu brânză pufoasă. SuperBlog 2015 (11).”

Lasă un răspuns

