Cafea turcească și dulceață de vișine. SuperBlog 2015 (1).

Era devreme.

Gândurile se îndreptau haotic spre alte pasaje ascunse din creier, și nu spre cele obișnuite din rutină, acelea care parcă plutesc în comun deasupra mulțimii ce instinctiv aleargă spre metroul ce are întârziere oricum; scotoceau după ceva abandonat într-un colț, care încă striga. Cuvintele se voiau parcă articulate în explicații veridice.

Afară, aerul răcoros se împrăștia treptat în lumina tot mai albă a soarelui. Deși mă grăbeam spre locul în care orele conțin multe minute auxiliare, în acea zi mi-am croit drum din afluența în mijlocul căreia, nu de puține ori, roiesc gânduri deșarte. În doar câteva minute am respirat ușurată pe o străduță lăturalnică, aproape pustie, ce aducea parcă cu un culoar gol din bazarurile turcești.

Pașii au început blajini să atingă asfaltul. Graba s-a transformat treptat într-o plimbare plăcută, ca acelea în drum spre școală, când diminețile miroseau a cafeaua mamei la ibric și a dulceață de vișine. Gândurile întortocheate de mai devreme deja zburau cu vioiciune acasă.

Foamea ce își făcea treptat loc, mi-a împins privirea spre micul dejun scris grăbit pe negrul spălăcit al tăbliței din dreptul cafenelei în fața căreia tocmai ajunsesem.

„Mic dejun cu arome turcești: Pâine prăjită proaspăt, unt și dulceață de vișine. Cafea turcească ca la ibric. Poftă bună!”

Lumina ochilor plini de bucurie eclipsa cu repeziciune lumina leneșă a soarelui. Zâmbete se îngrămădeau să îmi apară pe buze.

20151002_210605

„Nimic întâmplător!”, îmi zic.

Am intrat fără ezitare și m-am așezat la o masă înspre ieșire. Am comandat meniul scris pe tăblița de la intrare. Înăuntru era parcă o altă lume, un bazar turcesc de dimensiuni reduse. Chelnerul a revenit imediat cu cele comandate. Mirosuri venite de departe, din Orientul Mijlociu s-au înnodat ca niște mâini împreunate a doi tineri timizi ce de-abia s-au cunoscut, în respirația mea acum vioaie și curioasă. Îmbulzindu-se ca atomii fini de nisip într-o clepsidră, aburii de cafea proaspătă încețoșau aerul rece din încăpere și în liniștea ce s-a așternut peste oraș, peste lume, pluteau „o mie și una de arome”.

Nu mult a trecut până am aflat de Cafetiera Arzum, care a transformat în acea dimineață mirosul tare al boabelor de cafea într-o savoare cu totul desăvârșită. Timpul respira aburi de cafea.

Gândurile deșarte au dispărut atunci pentru o vreme.

De atunci, în bucătăria mea din garsoniera micuță, studențească, miroase a cafea turcească la ibric, proaspătă, ca în acea dimineață, și a liniște pură. Nu am rezistat tentației de a avea propria cafetieră profesională, Arzum Okka, pe care am achiziționat-o simplu și rapid din magazinul MarketOnline.ro.

Acasă e mai aproape acum.
sigla
P.S. Acesta este primul meu articol scris pentru SuperBlog 2015, la care mă bucur să iau parte. Le doresc mult succes tuturor paticipanților, încă o dată! Pe data viitoare!
12 păreri la “Cafea turcească și dulceață de vișine. SuperBlog 2015 (1).”

  1. In primul rand, succes la competitia Super Blog 2015!
    Multumesc pentru follow! Blogul Three Years After este dedicat filmelor. Blogurile cu o frecventa mai mare a postarilor sunt Noctambulul si Sleepless Bobby (frecventa este neregulata si relativa!).
    Legat de subiectul din aceasta prima postare a ta pentru super blog, as da un link spre una din postarile mele de pe ultimul blog mentionat, Full of Magic Brew:
    http://sleepless-bobby.blogspot.ro/2014/09/full-of-magic-brew.html
    Este felul in care am perceput eu modul in care bunicul meu prepara cafeaua in stil turcesc…
    Astazi am vazut intr-o patiserie un triunghi cu gem de caise care mi-a cam facut cu ochiul; dar mi-am zis: „daca era cu dulceata de visine, l-as fi luat, dar nu este!”. Asa ca am trecut mai departe!
    Cat despre cafetiera Arzum Okka… am ramas fara cuvinte! Textul tau m-a indemnat sa urmaresc link-ul (mai intai am citit in bara de stare a browserului unde ma duce, si am observat ca este vorba de MarketOnline). Apoi am remarcat pretul ce are legatura mai degraba cu un condiment, decat cu boabele licorii magice: piperul. Deoarece poza era prea mica, am dat un click sa mi se dezvaluie forma cafetierei, caci nu o asociam cu nimic cunoscut. Forma din pozele impecabil realizate m-a impresionat! Vazand clipul de prezentare m-am simtit ca si cand as fi gustat si savurat (ah, am inghitit in sec!) cate o sorbitura din bautura magica! Asta nu e o cafetiera! Asta e o bijuterie!
    Felicitari pentru… cafeaua turceasca si dulceata cu visine!
    Thumbs Up!!!

    Apreciat de 1 persoană

  2. Mi-am adus aminte de cafetiera promovata in acest articol si am cautat producatorul pe web. Pentru ca website-ul este la fel de interesant precum aparatul, m-am gandit sa adaug aici link-ul:
    http://www.arzumokka.com/en
    „Turkish Coffee is enjoyed not only by drinking, but also by experiencing the moment.”
    M-am bucurat sa gasesc citatul de mai sus pe website-ul mentionat, pentru ca asta spun tuturor celor ce nu stiu sa savureze si sa se bucure asa cum trebuie de fiecare sorbitura de cafea, adica acelora care bea o ceasca de cafea mai repede decat o cana de ceai… Ah… Ingrozitor!

    Apreciat de 1 persoană

      1. M-a trecut un fior gandindu-ma la cineva bând astfel cafeaua… Culmea e că și cunosc o astfel de persoană! M-a surprins propria-i încântare cu privire la „recordul” de a bea cafeaua intr-un timp atât de scurt! Ah, ce mai risipă!

        Înțeleg perfect cum e cu savurarea ceaiul din două motive. Unul e analogia cu cafeaua ca tabiet, iar altul prin descoperirea gustului ceaiului cu o aromă dragă mie încă din copilărie, scorțișoara, la recomandarea unei prietene. Recomandarea mi-a fost făcută iarna trecută, fiind vorba de ceaiul Iarna din seria Anotimpurile.

        Apreciat de 1 persoană

  3. Ştiu despre ce ceai vorbești, mi l-a luat o prietenă foarte bună exact iarna trecută :)! Eu iubesc ceaiul pentru că îl poți plia după emoții, după sentimente, după trăiri, cafeaua e numai una (în general vorbind, fără alte particularități). Plus că fitoterapia chiar m-a ajutat în diferite situații!

    Apreciat de 1 persoană

    1. Da, aroma cafelei este una singura, spre deosebire de cate posibilitati ofera ceaiurile! Totusi, cafeaua poate fi preparata in diverse moduri, sau olosind diferite tehnici, iar mai nou diverse echipamente! Eu prefer cafeaua preparata in stil turcesc (am scris despre asta pe Noctambulul si pe Sleepless Bobby, dar in esenta e acelasi articol, in limbi diferite), dar adaptata la echipamentele si dispozitivele actuale: o prepar pe aragaz la foc mic, nu la mangal pe nisip… Unii o fac infuzata ca pe ceai, altii pun cafeaua in ibric dupa ce a fiert apa, altii fierb zaharul odata cu cafeaua (igh… zahar in cafea…). Aceeasi cantitate de cafea rasnita fin da un alt gust cafelei preparate decat aceeasi cafea macinata cu o granulatie mai mare. De asemenea filtrul de cafea are ca rezultat o cafea cu un alt gust! Espresorul extrage intr-un alt mod esenta din granulele fine de cafea! Eu sunt doar un incepator in arta cafelei, dar imi place sa o savurez! Si spre deosebire de cafeaua pe care o beau fara zahar, dar careia ii adaug uneori lapte, sau scortisoara… ceaiul il beau cu 3 lingurite cu varf de zahar!
      Ah, m-am intins la vorba, mi s-a facut pofta de o cafea, iar asta e o ora tarzie pentru inca o caea. Ar fi a patra pe ziua de astazi (ca sa nu mai spun ca ultima a fost echivalenta cu doua cafele…)!

      Apreciat de 1 persoană

  4. A, nu! Nu sunt mai priceput, ci doar am observat, poate, mai mult. Mai sus sunt simple constatări! În plus, eu sunt mai conservator în unele privințe, așa că din acest motiv s-ar putea să fie multe informații și experiențe pe care le ratez sau pe care le-am ratat deja!
    Îți doresc o zi savuroasă!

    Apreciat de 1 persoană

Lasă un răspuns

