Mincinoșii – E. Lockhart

Cum nu știam nimic despre autoarea cărții, E.Lockhart, m-a încurajat spre lecturare următoarea frază scurtă, directă: “Citește Mincinoșii. Și dacă te întreabă cineva cum se sfârșește, MINTE, pur și simplu!”

Atât mi-a trebuit! Curiozitatea mi-a fost aprinsă ca o gramadă de vreascuri uscate, prin urmare nu mult a luat să o comand (am comandat-o pe libris.ro, simplu și rapid). Curiozitatea aprigă a fost direct proporțională cu rapiditatea parcurgerii rândurilor, prin urmare, în cateva ore am și ajuns la linia de finish.

wpid-wp-1443285049466.jpg

Povestea are în prim plan o familie relativ numeroasă, familia Sinclair, al cărei arbore genealogic este prezentat la începutul cărții. Acțiunea este relatată în principal de Cadence (membră a grupului format de cei patru mincinoși, numiți de restul familiei pe scurt: Mincinoșii) și se petrece majoritar pe insula familiei, Beechwood, acolo unde își petrec verile Mincinoșii. Familia Sinclair se prezintă ca una cu tradiție și principii solide, moștenite de la o generație la alta, după cum spune și bătrânul acesteia: “Noi suntem familia Sinclair, o familie grandioasă, o familie cu vechime. Asta e lucrul cu care să ne mândrim.”

Când mă gândesc la „Mincinoșii” mă gândesc la familiile clasice, cu principii clare, prin prisma cărora ești tot timpul sub lupa celui mai bătrân din familie; principii pe care trebuie să le respecți și să le transmiți mai departe, pentru a fi demn de numele pe care îl porți, pentru a fi superior. Nimic mai mult pentru a se atinge inevitabilul, o crăpătură prin care să se strecoare o avalanșă de întâmplări cu bucăți de nebulos.

Așteptările pe care le-am avut de la acestă carte cu aromă de gânduri puerile au fost atinse prin construcția propriu-zisă a cărții, inserțiile de basm și întrebările aparent retorice din urma lor. Mi-a adus încântare asocierile făcute de Cadence pentru caracterizarea celorlalți trei mincinoși. Referitor la final, într-adevăr unul surprinzător, tocmai pentru că nu îți trezește nicio farâmă de suspiciune pe parcursul lecturii, la un momentat am “presimțit” eu ceva! Poate așteptam un sfârșit mai credibil sau unul mai puternic.

Concluzie: O carte care merită citită de adolescenții zilelor noastre!

Detalii:

Titlul original: We Were Liars

Traducere din limba engleză: Ana-Maria Man

Anul aparitiei: 2014

Nr. de pagini: 264

Gen: Beletristică

Disponibil la Editura Trei

Lasă un răspuns

